Birbirine Zıt Renkler

ana renkler belli desenler mavi meydan orta renk sanat tam yani zemin Birbirine Zıt Renkler Zit Renkler zıt renkler birbirine zıt renkler zit renkler zıt..

Zıt Renkler


Zıt Renkler

Ana renkler; Sarı, kırmızı mavi,

Ara renkler; Yeşil, mor, turuncu,

Soğuk renkler; Yeşil, mavi ,mor,

Sıcak renkler; Sarı, kırmızı, turuncu,

Zıt renkler; Sarı-Mor, Yeşil-Kırmızı, Mavi Turuncu,

ZIT RENKLERİN OLUŞUMU

Bir esas rengin zıt rengi o esas rengin dışında kalan iki esas rengin karışımı ile elde edilen 1. Derece yardımcı renktir. Yada renk çemberinde bir esas rengin tam karşısındaki yardımcı renk o esas rengin zıt rengidir.

KOMŞU RENKLER
Bütünleyici renkler aynı zamanda birbirine zıt olan renklerdir. Bu renkler birbirinin zıddı olduklarından, yanyana geldiklerinde birbirlerini en iyi şekilde ortaya çıkarırlar. Bu sebeple, bir rengin bir yüzeydeki etkisinin daha belirgin olması isteniyorsa, o rengin yanına, zıt rengi, yani bütünleyicisi konabilir.

Filografi Nedir?

Filografi nedir?
Filografi ahşap bir zemin üzerine çakılmış çiviler arasından teller geçirilerek belli örgü teknikleri kullanılarak çeşitli desenler meydan getirilmesi sanatıdır. Bu sanat Orta Doğu’da doğmuş batıya ve uzak doğuya yayılmıştır.

Ülkemizde pek tanımayan bu sanat, zorluğu, sabır gerektirmesi nedeni ile az uygulanmakta olup bütün dünyada unutulmak üzeredir. Günümüzde bu sanatın ustalarından biri olan Saim Devrilmez bu sanatın ruh dinlendirici olması ve olumlu psikolojik etkilerinden dolayı Amerika’da evlerde de verildiğini söylüyor.
Nasıl Yapılıyor?
Filografi sanatçısı önce kafasında bazı motifler tasarlıyor. Daha sonra bu motifleri oluşturmak için tahta panolar üzerine bildiğimiz çivilerini belli bir düzene göre çakıyor. Bu çiviler boyanıp verniklendikten sonra, çivilerin arasından çeşitli renklerde iplikler sıkıca geçirilerek önceden tasarlanmış motifler ortaya çıkarılıyor. Ancak bu iplik geçirme de bir ustalık gerektiriyor. Öyle rasgele bütün çivilerden aynı şekilde iplikleri geçirirseniz hiçbir şey elde edemiyorsunuz. Ayrıca bu ipliklerin hem sağlam hem kolay temizlenebilir olması ve hem de temizleme esnasında renklerinin solmaması gerekiyor.

Gerek tahta panonun ve gerekse kullanılacak ipliklerin rengi önceden sanatçı tarafından tasarlanıyor. Seçilen renklerin hem birbirine uyumlu olması hem de motifi ortaya çıkaracak şekilde olması gerekiyor. Yani ne renkler birbiri arasında boğulacak ne de çok fazla zıt renkler kullanılarak insan gözü rahatsız edilecek. Burada bütün iş sanatçının yaratıcı yeteneğine ve ustalığına kalıyor.

Resimin gerçek boyutunu görmek için buraya tıklayın. Orjinal boyut 640×418 ve 49KB.


Resimin gerçek boyutunu görmek için buraya tıklayın. Orjinal boyut 700×525 ve 591KB.
Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır,orijinal boyutlarında görüntülemek için tıklayın.Orijinal resim boyutu: 700×525

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır,orijinal boyutlarında görüntülemek için tıklayın.Orijinal resim boyutu: 800×600

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır,orijinal boyutlarında görüntülemek için tıklayın.Orijinal resim boyutu: 800×600

Bu resim yeniden boyutlandırılmıştır,orijinal boyutlarında görüntülemek için tıklayın.Orijinal resim boyutu: 800×600


Temel Tasarım (renk Teorisi)

RENK TEORİSİ
Işık ve ışığın renkleri
Bir yaz günü öğleden sonra kırda olduğunuzu düşünün. Toprak ıslak; yağmur yeni yağmış ve güneş batı yönünde ufka inerken hala pırıl pırıl. Gökyüzünün açık, berrak, masmavi bir bölümünde olağanüstü güzel bir renk kuşağı gökkuşağı görülüyor.
Uzaklarda hala yağmur yağıyor. Bildiğiniz gibi yağmur damlalarına güneş ışınları geldiği zaman, damlalar milyonlarca cam prizma gibi ışığı gökkuşağının altı rengine ayrıştırır.
İki yüzyıl kadar önce Isaac Newton gökkuşağı dediğimiz bu doğa olayını kendi evinin içinde gerçekleştirdi. Tam olarak karanlık bir odaya kapanıp içeriye küçük bir delikten tek bir güneş ışınına eşdeğer ince bir ışık demeti sızmasını sağladı. Sonra da bu ışığı bir prizmadan üçgen biçimli bir cam çubuk geçirerek beyaz ışığı güneş tayfı (spektrum) renklerine ayırmayı başardı
Spektrum (tayf) renkleri
Macenta
Kırmızı
Sarı
Yeşil
Siyan mavisi
Koyu mavi
Yıllar sonra fizikçi Young da Newton’ın yaptığı deneyin tersini gerçekleştirdi. Newton ışığı tayfın altı rengine ayırmıştı. Young ise ışığı yeniden oluşturdu. Tayfın altı renginin birer ışınını bir perdede birbiri üzerine düşerek beyaz ışığı elde etti.
Çeşitli koyu, yoğun renklerin birbirleriyle karışınca daha açık bir renk oluşturmaları şeklindeki bu fiziksel doğa olayını daha iyi anlayabilmek için bu renklerin ışık renkleri olduğunu hatırlamalısınız. Bunlar doğal ışığın özelliklerini taşıyan ışık ışınlarıdır. Bu nedenle de, iki ışık birbirine eklenince tabii olarak daha parlak, daha ışıklı açık bir ışık rengi ortaya çıkar. Örneğin yeşil ışıkla kırmızı ışığı birbirine karıştırırsanız, onlardan daha ışıklı bir renk olan sarı ışık rengini elde edersiniz.
Young önemli bir başka ışık özelliğini daha kanıtladı. Renkli lambalarla yaptığı deneylerde uyguladığı eleme yöntemleriyle tayfın altı renginin yine aynı tayfta yer alan üç temel renge indirgenebileceğini gösterdi. Sadece kırmızı, yeşil ve koyu mavi renklerle beyaz ışığın elde edilebileceğini buldu Ayrıca bu üç rengi ikişer ikişer karıştırarak diğer üç rengi, yani: siyan mavisi, macenta kırmızısı ve sarı renkleri elde edebileceğimizi anladı. Young bu deneyle birincil ve ikincil renkleri belirlemiş oldu.

Çok geniş ve kapsamlı olan renk konusuna devam ediyoruz:

Pigment dediğimiz küçük renk verici maddelerden oluşan boya temelde bir kimyasal madde olmasına rağmen ışık renklerini taklit eder. yani uygulama ve algılama farklı sentezlerle çalışmaktadır. Boya uygulamada kendine özgü ANA ve ARA renk uygulamarıyla dikkat çekerken, algılamada ışık renk sistemleri kullanılmak zorundadır.
Renk sistemleri incelenirken Temel 6 renk üzerinden değerledirilir

  • Kırmızı
  • sarı
  • mavi
  • yeşil
  • mor
  • turuncu
    ilk ve önemli sistem iki ana rengin karışımıyla oluşan renklerin sistemidir.
    tablo 2 de bunu görmekteyiz.
    2 önemli sistem kontrast (tamamlayıcı) renklerin kullanılmasıdır,bu sisteme aynı zamanda zıt renklerde denmektedir. Bu renkler yanyana geldiği zaman birbirlerini göstermektedirler.
    kırmızıyeşil
    mavituruncu
    sarımor
    Sanatsal uygulamalarda sıkça kullanılan bir sunuş biçimidir. Birçok önemli sanatçı bu renk sistemini sıkça kullanmıştır.

    Henri Matisse kırmızı-yeşil zıtlığını sıkça kullanmıştır.

    Vincent Van Gogh parlak sarılar, turuncular, maviler ve morları kullanmıştır çalışmalarının nerdeyse tamamı zıt renklerin armonisi üzerine kuruludur.

    Görsel sanatların önemli bir dalı olan GRAFİK TASARIM da renk kullanımı çok önemlidir. Bir çok grafik tasarımcı logolarında ve afişlerinde zıt renklerin armonisini kullanmaktadır.
    Zıt renk kavramını daha iyi kavrayabilmek için şöyle bir deney yapabilirsiniz isterseniz daire şeklinde 4 cm çaplı beyaz bir mukavvanın üzerine eşit aralıklarla herhangi bir zıt renk ikilisi boyanır (örneğin:kırmızı-yeşil) merkez bölümüne bir delik açılır ve buraya bir kurşun kalem sokulur daha sonra bu kurşun kalemi avucumuzda hızla çevirdiğimizde çark üzerinde hiç renk olmadığını beyazın oluştuğunu görürüz.
    Tamamlayıcı renkler bağlamında bu sisteme en yakın sistem ara renklerdir.

    Renk armonisi yani uyumu bir görselin başarısında çok önemli bir yer tutmaktadır. Başarısız bir renk uygulaması bizim tüm emeğimizi tabiri caizse yerin dibine batıracak güçtedir. Renk görsellikte kullanımı en zor olan sistemlerden biridir bilinçli renk kullanımına ancak tecrübeyle ve denemeyle ulaşabiliriz, ama sistemi bilmek bize renk konusuna başarılı bir giriş yapmamızı sağlar.

    Renkler

    RENKLER

    Renklerin Anlamları:

    • Beyaz: Saflığı, temizliği ve istikrarı ifade eder.

    • Siyah: Gücü, tutkuyu ve çoğu ülkede matemi temsil eder.
    • Mavi: Sonsuzluğu ve özgürlüğü ifade eder.
    • Yeşil: Doğanın ve huzurun rengidir.
    • Kırmızı: Canlılık ve dinamizmin rengidir. Ataklık, azim ve kararlılığı ifade eder.
    • Sarı: En parlak ve dikkat çekici renktir. Neşe, zeka, incelik ve pratikliği ifade eder.
    • Mor: Asalet, lüks ve itibarın rengidir.
    • Pembe: Neşe, güven ve rahatlığı ifade eder.
    • Turuncu: Dışa dönük olmayı ve güveni temsil eder.
    • Lacivert: Sonsuzluk, otorite ve verimliliği ifade eder.
    • Kahverengi: Toprağın ve doğallığın rengidir.
    • Gri: Alçak gönüllülüğü ve dengeyi ifade eder.
  • Etiketler:zıt renkler birbirine zıt renkler zit renkler zıt renkler vikipedi yeşile zıt olan renkler birbirlerine zıt renkler renkler vikipedi mavinin zıt rengi morun zıt rengi zıt renkler nelerdir vikipedi yeşile zıt olan renk uyumlu zıt renkler birbirine zit olan renkler birbiriyle uyumlu olan renkler hangileridir sıcak soğuk renkler ve renklerin oluşumu birbirine uyumlu zıt renkler birbirinin zıttı renkler sıcak renkler vikipedi ana renkler ara renkler sıcak renkler soğuk renkler zıt renkler. bütünleyici renkler
    Renk: Renk
    Renkler listesi: |}

    Yorumlar

    Bir Cevap Yazın

    E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir