Cabal Online Karakterler

Sponsorlu Bağlantılar
armour blader bu cabal online daikatana dexterity dinamik etme exodus ilk intelligence kalma ruhani sage sword wizard Cabal Online Karakterler Cabal En İyi Karakter cabal online en iyi karakter cabal online karakter..

Cabal Online Karakterleri

Warrior

Rakipsiz Güç Sahibi En İyi Erkek Savaşçı

Nevarethian’lardan miras olarak kalmış “Authentic Six”” olarak bilinen 6 tane dövüş skill’i vardır. “Authentic Six””nın arasında yer alan “Warrior”, “Blader” ve “Wizard” skill’leri Honorable Age, Navareth Exodus’tan önce ortaya çıkmıştır. Efsaneye göre, Core Teknolojisinin en başarılı olduğu dönemde, yüzlerce grup özgün skill’lerini çalışıyor ve geliştiriyorlardı. . Bununla birlikte, bugünkü skill’ler Nevareth Exodus’un hayatta kalma ilmini esas alan 7 Sage’nin ilk jenerasyonu tarafından geliştirilmiştir.

“Warrior”lar “Güç”ün ilk şeklini miras alanlardır. Gücü ustaca idare etmekten ziyade fiziksel kuvvetlerini geliştirmek için kullandılar. Bu nedenle bir Warrior olmak diğerlerinden daha fazla fiziksel güç gerektirir

Fiziksel kuvvete teknik ve hızdan daha çok önem verdikleri için savaşları daha heyecanlı ve dinamik olur. Aksine, gücü ustaca idare etme anlayışları sınırlıdır, bu nedenle çalışmalarında zekaya öncelik vermezler.

Bununlar birlikte, tecrübeli Warrior’lar gizli skill’lerini kullanarak Berserker Warrior olurlar ve ruhani deneyim yaşayarak Astral Weapon’ları elde ederler.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Armour Set
Silah: Great Sword/Daikatana

Tavsiye Edilen Yetenekler
Great Sword : Strength 9, Intelligence 1, Dexterity 2
Daikatana : Strength 8, Intelligence 1, Dexterity 3

Blader

Ölümcül Silah Ustası, En Hızlı Çift Kılıç Kullanıcısı

Blader’lar, Nevareth Exodus döneminden miras kalma “Gücün ikinci şekli” konusunda uzmanlaşmışlardır. Sage Tower’a göre, Blader skill’leri bir doğu ülkesi olan Lost Age’de kullanılan bir askeri sanattan meydana gelmişltir ve bu savaş sanatı Honorable Age zamanında bulunmuş ve geliştirilmiştir. 7 Sage’nin ilk jenerasyonu bugünkü Blader skill’lerini geliştirmişlerdir.

Çalışmaları fiziksel güç kullanarak skill’leri azami dereceye çıkarmak üzerine kurulmuştur, ve yıkıcı güce ağırlık vermek yerine büyüleyici teknik ve hızlarına önem verirler. Önceleri, çeşitli silahlar kullanırlardı, fakat skill’lerini en iyi gösterebilecekleri aletlerin çift kılıçlar olduklarının farkına vardılar. O zamandan beri, öncelikli silahları olarak tek veya çift kılıç kullanırlar ve Huan kıtasından “Martial Suit Set” gibi hafif bir zırhı da hızları için kullanırlar.

Tıpkı Warriorlar gibi Blader’lar da güç konusunda sınırlı bir bilgiye sahiptirler, ve bu yüzden zeka gerektiren gücün ilmini öğrenmektense, onu fiziksel kuvvet ve çeviklik elde etmek için kullanırlar.

Tecrübeli Blader’lar çevikliklerini arttırarak birçok yaratabilirler ve düşmanlarını Astral Weapon kullanarak ani bir şekilde öldürebilirler.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Marshal Set
Silah: Katana/Blade

Tavsiye Edilen Yetenekler
Katana : Strength 5, Intelligence 1, Dexterity 6
Blade : Strength 6, Intelligence 1, Dexterity 5

Wizard

En İyi Yok Edici, Gücün Hükümdarı

Wizard’lar Honorable döneminden miras kalma “Gücün son şekli” konusunda uzmanlaşmışlardır. Fiziksel zaaflarını kapatmak için Gücü beceriyle kullanırlar.

Tıpkı kılıç skill’leri gibi, büyü skill’leri de Lost Age döneminde meydana gelmiştir, fakat efsaneye göre ilk büyü skill’leri Honorable Age döneminde ilan edilmiş, 7 Sage’ler ise bu skill’lerin bugünkü hallerini almasını sağlamışlardır. Nasıl ki kılıç skill’leri gücü fiziksel çevikliği ve yıkıcı kuvveti arttırmak için kullanıyorsa, büyü skill’leri sadece bir savaş yöntemi olarak kullanılmazlar. Bunun yanında Gücü bir bilim olarak kullanarak dışsal güçler ile kuvvetli bir enerji yaratır.

Nevareth’in eski dönemlerinde, Honorable Age döneminden kalma “Force Stick” isimli bir güç denetleyicisi kullanırlardı, fakat Core Teknolojisinin gelişmesiyle birlikte “Orb” isimli daha saldırgan bir güç denetleyicisi kullanmaya başladılar.

Orb tek ellidir, böylece Wizard’lar iki eline birer tane alarak güçlerini iki katına çıkarabilirler. Ayrıca bu sayede aynı anda birçok büyü kullanabilirler.

Wizard, Gücü iyi bir şekilde kontrol edebilmek için zekasına çok değer verir. Aynı zamanda, fiziksel güce ve çevikliğe sahip değiller. Bu yüzden Martial Suit Set gibi hafif zırhları tercih ederler. Doğrulanmayan teoriye göre dışsal güçlerle yakın temastan koruduğu için madeni zırhlardan kaçınırlar.

Tecrübeli Wizard’lar aynı zamanda çoklu büyü becerileri kullanabilirler ve sadece tek bir büyü ile inanılmaz zarar verebilirler.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Martial Set
Silah: Orb

Tavsiye Edilen Yetenekler
Orb : Strength 1, Intelligence 9, Dexterity 2

Force Archer

Nişancı, Rüzgarı Delen Ölümcül Gücü Ateşler

Authentic Six’in içinden “Force Archer, “Force Shielder” ve “Froce Blader” diğer üç skill’ler gibi Sage Tower’dan meydan gelmemişlerdir. Exodus Nevareth’tan beri yüzyıldan uzun bir sürede bağımsız olarak gelişmişlerdir. Eskiden “Force Handler”a bağlıyken artık zamanla 6 asıl skill’lein bir parçası oldular.

3 savaş skill’inin arasından “Force Archer”lar Wizard grubundan türemiştir. . Uzun menzilli büyülerin potansiyelini fark ettiler, bu büyüleri güçlendirmek için çaba sarf ettiler. “Force Handler”lar arasındaki yaygın kanı uzaklık ve konum ile konum ve gücün ters orantılı olduğudur.
Force Archer skill’lerinin yaratıcıları yer ve kuvvetten çok mesafe ve hızdan etkilenmişlerdirler. Force Archer’lar için şiddetli uzun menzilli saldırı skill’lerini keşfettiler ve Wizard’ın “Orb”unun gelişmiş versiyonu olan “Crystal”leri yarattılar. Bu “Crystal”ler gücün şiddetini arttırmaktan çok onu kontrol altına almayı sağlar. Bu muhteşem icat, başka bir icat olan “Astral Bow”un doğuşunu sağladı. “Astral Bow” uzun menzilli atışlarda güç kaybının önlenmesini sağlar, güç kontrolünü sağladığı gibi aynı zamanda saldırı zamanını geliştirir. Sonra, “Astral Weapon”ların oluşmasına ön ayak oldular. Crystal’lere hakim olmak, asgari derecede fiziksel kuvvet ve çeviklik gerektirir.

Forcer Archer’lar eşsiz savaş stillerinden dolayı, diğer sınıflar ile karşılaştırıldığında pek fazla hareket etmezler, Pastur kıtasından gelme hafif zırhlara nazaran ağır sayılan “Battle Suit Set” tarzı zırh giyerler.

Tecrübeli Force Archer’lar hızlı uzun menzilli saldırılarda bulunabilirler ve güç kontrolünde uzman bir seviyeye ulaştıklarında uzun mesafeden tek bir atış ile öldürücü vuruş yapabilirler.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Battle Set
Silah: Crystal

Tavsiye Edilen Yetenekler
Crystal : Strength 2, Intelligence 6, Dexterity 4

Force Shielder

Gücü Diğerlerine Kalkan Olarak Kullanan Sadık Savaşçı

“Crystal”ın icadı güç kontrolünde başka bir olanak yarattı. Force Shielder’lar, Force Archer’larının Astral Bow’un geniş alandaki güç kontrolünü etkili bir şekilde desteklediğini fark ettiler ve bu nedenle düşmanlara saldırırken gücün dağılmaması için gücü “Crystal”ın etrafında tam olarak nasıl yoğunlaştırabileceklerini çalıştılar ve bunun sonucunda Astral Shield’i yarattılar.

Astral Shield’in yaratılması Nevarethian zırhı tarihinde yeni bir sayfa açtı. Astral Shield öyle yüksek savunma gücüne sahip ki aynı zamanda saldırı amacına da hizmet edebilir. Kavga etmek ve savunma yapmak için daha iyi bir yola çaresizce ihtiyaç duyan Warrior ve Blader’lar, Force Shielder oldular. Onlar kendilerine özgü bir savaş stili oluşturmanın yanında güçlü savunma istediler. Böylece, Astral Shield’i taşırken Warrior’s Armor Suit gibi en ağır zırhı kullanmaya başladılar.

Force Shielder’lar dar alan güç kontrolünde uzmandırlar ki bu da geniş alan saldırıları yapamazlar demektir. Ancak, vücutlarının yakınlarındaki dış güçleri manipüle ederek saldırı güçlerini arttıran destekleyici büyüleri geliştirerek bu zayıflıklarını kapatıyorlar. Bu da Wizard’ın en güçlü becerisine karşılık gelen metotlarıdır.

Bu devrimci icat Nevarethian savaş stilinde bir dönüm noktası olmuştur. Force Shielder’lar gücü ustalıkla kontrol etmek için gücü anlamanın yanında, en güçlü ve de en ağır olan zırh Armor Suit’i giymek, taşımak için fiziksel güçlerine çok fazla yatırım yapmalılar. Ayrıca sadece tek-el kılıçlarını kullanabildiklerinden uygun vuruş hızını dikkate almak zorundalar.

Tecrübeli Force Shielder’lar, Astral Shields’i manipüle etmek için çeşitli yollar bilirler ve eğer dar alan güç kontrolünde ustalaştılarsa savunmalarını mükemmelleştirebilirler.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Armour Set
Silah: Blade/Crystal

Tavsiye Edilen Yetenekler
Blade/Crystal : Strength 4, Intelligence 4, Dexterity 4

Force Blader

Kılıcı Güçle Alevlenen Kılıç Ustası

Force Shielder’lardan sonra “Crystal”in bulunması ve Force Archer’ların doğuşu yeni bir buluşu ortaya çıkarmıştır. Force Blader’lar neredeyse Force Shielder’larla aynı zamanda oluşturulduğu için, birçok ortak özellikleri vardır. Nevareth’in ilk yıllarından itibaren kısa ve uzun mesafeli savaşlar için insanlar kılıç ve büyüyü kullanmayı istediler.

Fakat bunu yapmak, Force Shielder’lardan ve Force Blader’lardan önce neredeyse imkansızdı. Ama bunların ortaya çıkmasıyla insanlar bu sihirli kılıç ustasını yani Force Blader’i incelemeye cesaretlendiler.

Başlangıçta Force Bladers’lar bir ellerinde kılıcı diğer ellerinde de Güç denetleyicisi kullanıyorlardı. Koruyucu Force Shielder’lar gibi olmayan Force Blader’lar doğru saldırılar için çevikliğe önen veriyorlar. Aynı sebeple Armorsuit seti gibi Battlesuit setinden daha ağır bir zırh giyemezler. Ayrıca Güç denetleyiciler için Güç denetleyicileri içinden daha fazla yıkıcı olan “Orb” kullanmayı tercih ederler.
Force Blader’lar hakkındaki araştırma Agility Force Blader’ları kurmak için verimli sonuçlar elde etmesine rağmen yeterli değildir. Agility Forceblader’ların kılıç skill’leri Blader’larınki kadar güçlü değildi ve sihir skill’leri Wizard’ların yada Force Archer’larınki kadar etkili değildi. Ayrıca Force Shielder’lardaki gibi destek veren sihirli skill’leri gerçekleştiremiyorlardı. Bu yüzden güçlerini geliştirmek için başka bir yol bulmalıydılar. Uzun araştırmalardan sonra, kılıç ve büyü skill’lerini aynı anda kullanmanın bu zayıflığı dengeleyeceğini fark ettiler. Bu yüzden “magic sword skills” diye bilinen benzersiz savaş becerilerini yarattılar. Bu Force Bladers’ların ve Magic Swordsmen’in kuruluşudur.

Force Blader’lar kılıçla savunmada ve sihirde eşit şekilde becerikli olması gerektiği için, onların uygulamalarını fiziksel güç ve zekada dengede tutmaya çalışırlar. Çok fazla Magic Sword skill’lerin olmamasına rağmen, Force Blader’lar hala birleşmiş kılıç ve sihir yeteneklerini kullanabilirler. Deneyimli Force Blader’ların her olası sihirli sözü kılıç yetenekleriyle birleştirebildikleri ve sihir ve kılıç becerilerini birleştirmeye hakim olarak daha fazla zarar verebildikleri söylenmektedir.

Taviye Edilen İtem
Zırh: Battle Set
Silah: Katana/Orb

Tavsiye Edilen Yetenekler
Katana/Orb : Strength 5, Intelligence 4, Dexterity 3

Herkese merhaba.

Birçok oyuncunun Cabal ile ilgili en büyük sıkıntılarından biriside skill seçimi. Hazırladığım rehber sayesinde kendi başınıza sizin için en uygun olan skill kombinasyonlarını elde edebiliceksiniz. Hazırsanız başlıyorum..

Öncelikle ben bir Force Shielder’ım. Örnek olarak baz alacağım skillerde kendi char’ımın skilleri olsada büyün classlara önderlik edecek içeriklere sahipler.

————————————–

————————————–

Attack Amp

Amp kelimesi yükseltmek anlamına gelir.
Skill’in ampi kadar atağınızı katlar.
Örnek: 100 atak sahibi olan bi karakter 1.5 ampli bir skille sahipse skill boyunca 100×1,5=150 atak sahibi olur.
Skill magic’e dahilde magic ataginizdan, sworda dahilse sword ataginizdan etkilenir.

Add.Attack

Amplenmiş atağınızın üstüne eklenecek atak gücüdür.
Üstteki örnekdeki skillin 300 add.atak özellği olduğunu düşünürsek, 150+300=450 atak gücünüz olur.

Efekt

Add.attack ve range arasındaki bölümde yazan bütün özellikler o skillin efektidir. Shield Splinterda gözüktüğü üzere 3 efekti mevcut.
Down, Knock Back, Stun, Critical rate/damage inc., Hp down, Debuff…….
Down özelliği rakib(ler)i yere düşürür.
Knock Back özelliği rakib(ler)i geri fırlatarak yere düşürür
Stun özelliği skillin animasyonu bittiğinden itibaren yanında belirtildiği süre kadar rakip(ler)i kilitler.

Critical rate/dmg inc., O skill için critic rate ve damagenizi arttırır. ÖNEMLİ NOT: Bu özellikden gelen rate/damage maximum limit sınırlarına dahil değildir.

Hp down özelliği skill animasyonu başladığından itibaren belirtilen süre boyunca her 2 saniyede bir belirtilen miktarda hedefe hasar verir.
Debuff özelliği skillin üzerinde yazanlar doğrultusunda hedefe zararli etkiler verir.

Range

Skilin etki mesafesini belli eder.
Range 1 ile başlarsa o skilli vururken rakibinizin tam üzerinde duruyorsaniz chariniz otomatikman kenara cekilip vurucaktir(sadece bu hedef aldiginiz rakip için geçerlidir)

Limit

Skillin etkisi, kullanıldığı birimden Limit değerinin karşılığı kadar uzaktaki birimlere sıçrar. Bu AoE(area of effect, Türkcesi etki alanı) ile karışmamalıdır. AoE her skill için farklıdır. Limit ise kendisini daha çok skilin “range” dışındaki hedeflere etkisi ile farkedilebilir. Önemli: her sıçrayan damage,efekt yeniden limit dahilindeki başka bir hedefe atlayabilir. Örnek olark etrafınızı tamamen saran yaratıklara Cannon skili ile vurduğunuzda AoE dışında kalan yerlerdeki hedeflerin bile damage almasını gösterebiliriz.

Piercing effect ise skilin delici özelliğinin olduğunu belitir. Her delmeden sonraki vurulan hedefde limit etkisi vardir.

Cool Time

Skilin kullanıldıktan sonra pasif durumda kaldığı süreye denir, Combo ve Stun ayarlamalarinda dikkat edilmesi gereken özelliklerden biridir.

Cast time

Skilin “COMBOSUZ” halde kullanılış süresidir. DPS ayarlamalarında çok önemli bir yeri var bunu birazdan anlatıcam.

The number of targets and their location within the range affect the numbers of attack. The numbers of attack affects the amount of damage. Pierce through the selected target.

Bu özelliğin anlamı şudur. Bu yazının geçtiği skiller hesaplanılan hasarın 2 katı miktarinda hasar verirler ve skilin normal vuruşundan daha az sayıda vurarak etki gösterdiğiniz hedefler normal hasarin altında hasar alir. Yani ne kadar vuruş o kadar damage. Ayrıca sahip oldukları range aktif olarak etki etmez. Uzakta seçtiğiniz bir hedef ile aranizda başka bir hedef var ise karakteriniz uzaktaki hedefe doğru aradakileri delerek ilerler skill esnasında.
———————————————————————-

DPS HESABI

DPS=Damage Per Second(saniye başına düşen hasar)

Pek çok oyuncunun yanlış düşündüğü şey fazla damage vuran skillerin iyi olmasıdır. Ama 1000 damageyi 5 saniyede vuruyorsanız saniyede 200 damage vurursunuz, karşıda 200 damageyi 1 saniyede vuran birisi varsa onunla eşdeğer konumdasınızdır.

Dps hesabı basitçe

+(Add attack)+(magic atak kullanıyorsaniz toplam Add damagenizdir)

Bu işlemler ile toplam damagenizi elde edersiniz. Dps için ise yapmanız gereken şey toplam damageyi, hesapladığınız skillin “CAST TIME”ına bölmekdir.

Yüksek dpsli skiller her zaman işinize yarayacaktır ama AoE kavramı özellikle kalabalik hedeflere karşı etkisini gösterir. Seçim olarak iş size kalmış durumda ne zaman hangi skilli kullanacağınız o anki duruma kalmış birşey.

PVP skill seçimi

Evet yüksek dpsli skiller gerçekten etkililer fakat oyunun eğlenceli kısmının büyük bölümünü kaplayan pvpde can doldurma şansınız olmadığından işlerin bazen tepetaklak gittiği durumlar oluyor.

PvP bir zamanlama/şans düellosudur. “en iyi skill” her zaman “en iyisi” değildir.

Ep2den itibaren neredeyse bütün charların(wa-wi haric) critic atak konusunda söz sahibi olduğunu herkes bilir. Ve criticler işi apayrı bir boyuta çeviriyor.

Karakterinizi critic gücüne dayalı kuruyorsanız size kesinlikle DPSDEN FAZLA ÖDÜN VERMEDEN biraz daha atak gücü yüksek skillere yönelmenizi öneririm. Sebeplerine gelince;

Critic işi aslında tam bir şans işi. Crit atamayan her halde ölüdür o yüzden crit atabilme şansını daha pozitif değerlendirmekde fayda var.

Tek bir skille critic vurma şansınız eğer yuzde 40 ise 2 skille birden critic vurma şansınız yuzde 16dır. Bu sebeple hızlı skilleri kullanarak 1000 damageyi crit ile vurmaktansa daha yavaş bir skill kullanarak 1000 damageyi tek crit ile vurabilirsiniz. Çünkü atak hızı arttıkça ayni surede daha çok saldiri yapıcaksınız buda sizin üst üste critleri tam getirmenizi zorlaştırıcak.

Yüksek dpsli skillerin bir başka dez avantajı ise bitiriş konusunda yetersiz kalmaları. Cabal’de karakterlerin rakiplerine yaptıkları son hamle, süresi ne kadar uzun yada kısa olursa olsun, skill işlemeye başladığı andan itibaren rakibi etkisiz hale getirir. Bir çok karakterin yüksek dpsye yöneldiğini düşünürsek onlar seri skillerini vurana kadar sizin vuracağınız büyük bir skill işi bitirebilir. Halbuki karşıdaki daha yüksek damageli bir skill kullansaydı sizi alt edebilirdi değil mi??

——-

Elbette tam tersinide yapabilirsiniz. “Ya o büyük skill crit gelmezse??” sorusu sizi tersini yapmaya yönlendirebilir. Ama unutmayın birşeylerden vazgeçmelisiniz.

——-

Dungeon-Bosslar için skill seçimi

Karakterlere karşı yaptığınız saldiriların aksine, dungeon yaratıkları ve özellikle Bosslara karşı yapılan atakların hepsi bir bariyerden geçer. Eğer rakibin kırılma noktasi 1000 ise sizin toplam atak puanlarınız 999da kalirsa vurduğunuz damage komik miktarlarda olur. Elbetteki buda dpsyi etkiler. Bu sebepden ötürü dungeonlarda Toplam hasarı daha yüksek skiller kullanmanız daha elverişli. Zaten o skilleri boşuna koymamışlar oraya:)

Savaşlar ve 1vsX

Kendinizden fazla sayıda oyuncuya karşı oynuyorsanız ve özellikle NW(Nation War)’da iseniz mesafeli skillerin gücünden bahsetmeye gerek yok. Bir warrior bile lvl 20 cannonları kullanmalı bana sorarsanız NW’da. Etki alanı harikadır ve seridirler. Ayrıca kalabalığa karşı savaşırken dikkat etmeniz gereken şey skillin limit’idir. Limit’i her zaman yüksek skiller kullanmaniz sizin daha çok rakibe hasar bırakmanizi saglar bu sebeple daha etkili bir eleman olursunuz.

ŞİMDİ 1 DEN 170 SE TÜM KARAKTERLERIN YOL HARITASI

Herkes class’ını seçerken bazı öngörülerle hareket ediyor, kimi zaman bunlar doğru kimi zaman yanlış oluyor. Doğru olması sizlerin yararına fakat yanlışlık geriye boşa harcanmış emekler ve hayal kırıklığı bırakıyor.

Karakterleri belirli aralıklarda ele alacağım. 1-70lvl, 70-100 lvl, 100-130 lvl, 130-150 lvl, 150-170lvl olmak üzere bölümler altında karakterleri nelerin beklediğini, sanal arkadaşınızla neler yapabileceğinizi anlatıcam. Kesinlikle ne yapmanız gerektiğini değil, sizi neler beklediğini yazıyorum. Bu bir rehber değil, bir yol haritasıdır. Umarım işinize yarar.

1-70=Bu dönem gelişimin en hızlı olduğu, ve her bir statın, defansın atağın önemli fark yarattığı bir zamandır. Oyuna alışma evresidir. Tek başına atlatılabilir ve finansal açıdan sorun yaşatmaz.

70-100=Yavaş yavaş partylere alışacağınız bir evre. Zindanlardan gelecek droplar ile ekonominiz küçük, bazende büyük ölçüde genişleyecektir. Skill kasmak için ideal bir evredir.

100-130=Oyunun atlatılması en zor bölümü. Moblar artık zor ölen, çok yüksek ve seri vuran cinsten. Ayrıca görevlerin bitmesi finansal açıdan sizi göçertirken daha iyi item ihtiyacınında fazlası ile arttığı bir evre. Kesinlikle partylere muhtaçsınızdır. Alz alımı bu dönemi kazasız belasız atlatmak için en ideal seçim.

130-150=Bu evre öncekine kıyaslanınca adeta cennettir. Mutantın kaliteli dropları ve hoş expleri ile adeta ferahlarsınız. Bunun yanı sıra moblarla çevrili bir alanda karşı ırk ile mücadele ederekde, yavaş yavaş savaşmayı öğreneceksiniz. Party çoğu zaman gereklidir. Bir guilde kapak atmakda fayda var bu dönemde.

150-170=Karakterlerin enson halini aldığı evre. Burada artık beceri ve item konuşur. Zamanınız savaş/chaos arena/zindan/boss/pvp ile geçer.

Warrior

1-70 LvL

Warrior bu çağda çok rahat geliştirilebilecek bir karakter. Henüz oyun karmaşıklaşmamışken ve ufak farkların büyük farklar doğurduğu bu dönemde warrior’un fazla defansı ve atağı ona rahat bir yol sunuyor. Başlangıç döneminde Warrior’u bir tehlike beklemiyor açıkcası. Rahat kasılabilir ve eğlenerek oynanabilir.

70-100 LvL

Epey bir yolu solo olarak devam ettirdiniz ve yavaş yavaş zindanlara girmeye başladınız. Yüksek defans ve yüksek atağınız gibi temel faktörlerinizin avantajı ile hala rahatsınız. Hoş alan skilleri, ve kullanışlı party buffları ile yalnız kalmayacak, tek başınızada rahat olabileceksiniz. Bal ayınızın son demleri.

100-130 LvL

Bu dönem her karakter için zordur. Fakat warrior için ayrı zordur. Bu noktaya kadar kendi kendinizi rahat getirebildiğiniz için oyun stilinizde ona göre gelişmiş olucaktır. Party’lere ihtiyacınız artıcaktır ve bu alıştığınız düzeni bozup sizi umutsuzluğa düşürebilir çünkü sizi şu ana kadar ayrıcalıklı yapan faktörler gücünü yitirmeye başlıyacak. Örneğin, eskiden 10 defans fazla sahip olmakla sağladığınız avantajı şimdi 50 defans ile sahip olacaksınız. Ayrıca Finansal olarakta sıkıntılardan fazlasıyla etkileniceksiniz. Görevlerin bitmesi ile kesilen alz geliri, artan ihtiyaçlar, pahali WA itemleri ile boğuşacaksınız. Ve çoğu kişi gibi skillerinizi henüz tamamlamadıysanız skill ücretleride size ağır darbelerden birini vuracaktır. Kolay gelsin;)

130-150 LvL

Zor geçen bir dönemden sağ sağlim çıtınız fakat ortam şartları düzelmeye başlamasına rağmen, artık temel avantajlarınız etkisini iyice yitirebilecek. Büyük slotta tek başınızayken sahip olduğunuz ekstra 200 defans bile sizi wizard’dan üstün kılamıyacak ve mutlaka yanınızda birine ihtiyac duyacaksınız. Burada Partry Buffları konuşucak ve elbette siz konuşkan biri olucaksınız;)

Artık Eod b1f gibi zindanlarda solo olarak rahatça Farm denilen para kasma yöntemini kullanabilirsiniz. Bu sizin en mantıklı gelir kaynağınız olacaktır.

Bir yandan Temple b1f’ye girebilecek durumda olmanıza rağmen henüz hazır değilsiniz. Bu dönem tüm karakterler için toparlanma dönemidir ve sizde toparlanacaksınız.

150-170 LvL

Skillerinizi tamamlamışsınız ve bir düzen oturmuşsunuzdur. Bu dönemde Warrior pahalı itemler ister. Warrior nihayet asıl amacı olan, TANK’lık görevini yerine getirebilecektir. Amp giysiler amp silahlar ciddi elinizi yakıcak. Alz alımlarına hazırlıklı olmalısınız. Her zamanki gibi party buffları ile partylere giriş kartınız hazırdır. Solo olarak çok etkili olamayacağınız bir dönemdesiniz artık. geçmiş olsun;)

———————————————————————–

Wizard

1-70 LvL

Uzak skilleriniz, düşük canınız ve defansınızın karşısında kendinizi korumak için en büyük faktör. Bu dönemde defansızdan çekiceksiniz. Fakat hızlı skill kasıcak ve iyi skillere erken sahip olarak başlangıç aşamasında bir avantaj sahibi olacaksınız. Fakat belirttiğim gibi defans şuan gelecekteki kadar çok olmasada, sizin en büyük dezavantajınız.

70-100 LvL

Yavaştan zindanlara gireceksiniz ve sahip olduğunu party üyeleri ile yükünüz biraz hafifleyecek. Bu evre sizin için ne çok iyi nede çok kötü olacaktır.

100-130 LvL

Kriz dönemine gireceksiniz, defans açığınızla solo adım bile atamayacak duruma geleceksiniz. Burada sizin en büyük kurtarıcınız, Sp ve Heal party bufflarınız olucak. Çünkü tüm karakterler bu kriz aşamasında combolarına sarılıcaklar ve büyük ihtimalle şuana kadar olmadıkları kadar kombo kaçırıcaklar. Bu arada siz onları sp buffınız ile destekleyecek, heal buffınız ile zor anlarda destek olacaksınız. Bracelet gibi ortak itemlerinizin ucuzluğuyla bütçeniz hafiflerken orb gibi pahali itemler ile zorlaşıcak işiniz.

Henüz solo eod b1fde rahat olamamak size büyük bir dezavantaj getirecek. Buna rağmen sadece SP’ci olarak bile temple b1fye alınabilme şansınız var.

130-150 LvL

Magic gücünüz iyice artıcak ve sağlam damagelerle iyi exp alıcaksınız. Bunun yanı sıra sp ihtiyacı ve heal sıkıntısı sebebiyle her partyde her alabileceksiniz. Defans sıkıntısını bahsetmeme gerek yok sanırım. Bu dönemde bir mum gibi kendi dibinize değil etrafa ışık saçacaksınız bu sebeple 150 üstü kişilerle temple’a giremek gibi bir avantajınız olacakki hayatınızı kurtaracak. Siz artık tam anlamıyla aranan birisiniz.

150-170 LvL

Wizard’ın altın çağı. Bunca zamandır çektiğiniz çilelerin hepsinin karşılığını burada alacaksınız. Siz olmadan zindan, chaos arena vs yalan olacak. İyi itemleriniz olduğu taktirde her kapı size açık. Ve artık EoD b1f’de farm yapabilecek güçtesiniz. tek başınıza kalsanız bile bununla geçinebilirsiniz, ki kalmazsınız. Hayırlı olsun;)

———————————————————————

Blader

1-70 LvL

Bu dönemde blader hızlı bir gelişim gösterir. Önü açıktır. Defans rate’i ve statlarından aldığı iyi defans gücü onun arkasını kollar. Hızlı skilleri ile bu döneminde skil gelişimini rahat ilerletebilir. Blader yola güzel bir başlangıç yapar.

70-100LvL

Dayanıklılığı ve iyi atak gücü sayesinde BL(blader), bu dönemde zindanlarda yerini alabilir, aynı zamanda solo olarakda konumunu koruyabilir. Bu dönemdeki en kafa karıştırıcı durum armor mu martial mi giyilmesi konusu olur. Blader buradada bir engelle kaşılaşmaz.

100-130LvL

İşte! Bu döneme kadar rahatça ilerlediniz fakat işler bir anda değişti. Alıştığınız rahat ortamın ayaklarınızın altından kayması kesinlikle sizleri tedirgin edicektir. Finansal olarakda sizi zorlu günler bekliyor. Party bufflarından yoksun olmanız ve kolay bulunan bir karakter olmanız sizi bu dönemde sıradanlaştırıyor. Genede dayanıklılığınız sayesinde solo iş görebileceğiniz bir dönemdesiniz. Yavaş yavaş Eod b1f’de tek başınıza güzel yol almaya başladınız ve buradan geçiminizi sağlayarak elde ettiğiniz imkanlarla, sıradan bir BL’den ötesine gitme şansınız var.

130-150LvL

Bu dönemdede sizi ortalama bir durum bekliyor. Siz BL olarak, bossların avcısısınız fakat henüz bosslara gelmediniz. Bu dönemde’de party üyelerinize pek bir katkınız yok. Fakat artan dayanıklılığınız ve lehinize işleyen Mutant koşulları sizi yavaş yavaş solo takılmaya yönlendirecek, böylece para biriktirebileceksiniz.

Eod b1f sizin için artık kolay. Rahatça canınız sıkıldığında girip bitirerek droplarınızdan gelir elde edebilirsiniz.
Sizin bu dönemde en büyük etkiniz, BM2′niz ile Mutant gibi yerlerde arkadaşlarınızı düşmana karşı koruyabilmek olacaktır.
Temple gibi yerler henüz size uzakta. Şu ana kadar dengeli bir biçimde ilerlediniz. Bir sonraki dönemde sıçrayışınızı yapacaksınız.

150-170LvL

İşte Blader’ın Blader olduğu çağ geldi. BM2niz ile bosslara, stun ve alan skilleriniz ile moblara karşı etkilisiniz. Ayrıca dayanıklılığınız sayesinde party’nin sırtını dayadığı bir eleman olabilirsiniz. Sizi bu dönemde tehdit eden faktörlerin başında finans gelir. Yaygın bir karaktersinizdir ve dolayısıyla itemleriniz pahalıdır. Ayrıca kullanığınız itemlerin coğu ortak item olduğundan bu finans açısından işinizi iyice zorlaştırır. Fakat kendi kendinizi kollayabilecek bir karaktersiniz artık.

——————————————————————

Force Archer

1-70 LvL

Okçu olarak yüksek magic gücünüz,critic hakimiyetiniz, ve extra uzun atak menzilinizin farkını başlardan hissediceksiniz. Bu aşamada dpsniz(damage per scond)(bkz:skill rehberi) sizin avantajınız olucak. Fakat düşük defansınızın size götürülerinide hissetmiyecek değilsiniz. Fa bu aşamada normal bir grafik çiziyor

70-100 LvL

Yavaş yavaş zindanlara girerek zor ölen, toplu yaratıklarla muhattap olacaksiniz. Ve etkili alan skillerinin yokluğunu şimdiden hissediceksiniz. Knockback özelliği 2uçlu bıcak gibi sizin adınıza çalışırken sizede vurucak. Ve şu ana kadar dpsniz ile işler başarmış olanız fakat artık heal özelliğinizin ve bufflarınızın avantajları ile partylere gireceksiniz. Buda sizi bir müddet geri plana atıcak.

100-130LvL

O da ne?! Lakeside’a adımınızı attığınız anda cehenneme geldiğinizi hissedeceksiniz. Yaratıklar kolay ölmeyecek, çok hasar vurucak ve seri seri vurucaklar. Bu uğursuz dönemden ençok etkilenenlerden biri siz okçular olucak. Ve durumun zorluğu artık sizi healer olmaya zorlayacak. Bu sizi oyundan soğutabilir fakat sabırlı olup beklemekte fayda var.
Fakat Healer özelliğiniz ile yüksek levellerin arasında var olabilirsiniz. Oynamayı çözerseniz 140 üstü oyuncular ile temple, yada boss bitirmeye gidebilirsiniz. İş size kalmış.
Fakat farm için eod b1f de hala yeterli kadar ilerlemediniz. Bu yüzden finansal sıkıntılardan kurtulmanız biraz zorlaşıcak. Unutmayın bu mutanta gelene kadar işiniz çok zor.

130-150 LvL

Sonunda MutanT’a geldiniz. Burada işiniz rahat. Slotta her zaman yer bulabilirsiniz. Heal özelliğiniz, daha uzak mesafelerden vuruşlar yapmanız ve teleport yeteneğiniz sizi hem yaratıklara hemde karşı ırka karşı etkili kılıcak. Fakat knockbackli skilleriniz slotun dağılmasına yol açacağından düzensiz bir av söz konusu.
Eod b1f artık sizin için seri bir şekilde bitirilebilecek bir yer. Tek olduğunuz zamanlarda hiç çekinmeden girebilir ve itemleri satarak gelir elde edebilirsiniz.

150-170 LvL

Sizin için olabilecek en güzel dönem budur. Artık yaratıklar fazlasıyla güçlenmiştir ve karşılarında sağ kalmak zorlaşmıştır buda healer olarak sizi aranan eleman konumuna getiricektir. Oyunda artık moblar değil bosslar konuşacağı için defans çok etkili bir özellik olmaktan çıkar buda sizin avantajınıza çalışır.
Fakat oyunun başında DPS elemanı olarak başlayıp healer olarak bitireceksiniz. Bu sizi belki sıkabilir. Ama ekstra yüksek dpsnizin amacı heallerken kaybettiğiniz dpsleri geri kazanmak unutmayın. Bu oyunda FA bir destek karakteri. Bunu bilerek oynarsanız sizi güzel günler bekliyor.

——————————————————————

Force Blader

1-70LvL

Oyundaki asıl özelliğiniz olan debufflar henüz sizin için önemli değiller. Diğer yanlarınız normal seviyede olduğundan bu dönemde ne çok iyi ne çok kötüsünüz. Yavaştan critic ataklar hakkında söz sahibi olmaya başlayacaksınız ama buda şimdilik büyük farklar doğurmayacak. FB mütevazi bir başlangıç yapıyor.

70-100lvl

Zindanlara yavaş yavaş alışmaya başladınız. Bu aşamada 8snlik stun skilinizin faydasını şimdiden kavramakta fayda var. Fakat sizin için önemli olan debufflar hala ön planda yer almış değil. Henüz rakip ırkla çok yoğun temaslarınız bulunmadığından debuff skillerini bu dönemde almanın aciliyeti yok.
Bunun yanı sıra artık kalabalık yaratıklarla baş ediceksiniz ve alan skillerinizin faydasını şimdiden hisseticeksiniz. Fb bu dönemde eskisine nazaran daha olumlu fakat yine tam anlamıyla iyi diyemiyorum.

100-130 LvL

Bu dönem herkes gibi sizide vurucak, fakat 8snlik stun skilinizin muhtesem avantajının yanı sıra artık debufflarınızlada arkadaşlarınızı koruyabileceksiniz. Buda sizi aranan bir eleman statüsüne çıkarıyor.
Stun skilinizin avantajı sayesinde solo takilma becerinizde artıcak, aynı zamanda bu dönemin sonlarına doğru Eod b1fyi solo rahatça bitirebileceksiniz.
Fakat Temple gibi zindanlar sizlere daha çok uzak.

130-150LvL

Bu dönemde kesinlikle mutantta aranan bir eleman olacaksınız. Karşı ırkı debufflar ile zayıflatarak ve 8snlik stun skilinizle yaratıkları uzun süreli kilitleyerek, slotunuzda solo bile takılabilirsiniz. Fakat defansdan çekeceğiniz var.
Bu dönemde 140 lvldan sonrası FB için ayrı avantajlıdır. Çünkü blade bufflarını birleştirerek ofansif gücünü epey arttırır.
Eod b1f artık sizin için çocuk oyuncağı. Canınız sıkıldığında girebilecek kadar rahat olucaksınızdır.
Temple ise hala sizin için bir muamma. Burada pek aranan bir eleman olduğunuzu söylemek güç.

150-170LvL

Bu dönemde biraz durgunlaşıcaksınız. Artık stun özelliğinizden çok debufflarınız ile aranan eleman olacaksınız.(stun yiyen yaratıklar azalıcak). O yüzden boss avlarında boy göstermeniz ve gelen düşmanları debufflarınız ile etkisiz hale getirmeniz söz konusu.
Oyunculara karşı epey güçlü olacağınız bir dönem. Criticlerde neredeyse FS’lerle yarışabilecek düzeydesiniz ayrıca 170 lvl oyundaki herkesden çok size yarayacak. Blade buffını birleştirerek harika bir oyun sonu ikramiyesi alacaksınız.
Fb oyun sonunda ciddi bir savaş makinası olarak karşımıza çıkıyor.

——————————————————————-

Force Shielder

1-70 LvL

Bu dönemde güzel bir başlangıç yapıcaksınız. Yüksek defansınız ve critic avantajınız ile kendinizden 10 lvl yükseklerin bulunduğu mekanlarda bulunabileceksiniz. Fakat düşük atak gücünüzde aldığınız expi düşürecek böylece dengelenmiş olucaksınız. Avantajınız droplar.

70-100lvl

Zindanlara adımınızı attığınızda işiniz epey rahatlıyacak. Defansınız ile bu kalabalık ve zor ölen yaratıklardan en az etkilenen karakter olucaksınız. Alan skilleriniz ise size çok güzel şeyler vaat edicek bu dönemde. Fakat party elemanı olarak pek bir etkiniz yok. Kendisine çalışan bir karakteriniz var bu dönemde.

Bu dönemin sonunda Eod b1fyi solo bitirmeye başlayacaksınız. Buda sizin erkenden para sahibi olabilmeniz demek.

100-130LvL

Yüksek defansınız bu zamana kadar sizi iyi yerlerde tuttu. Fakat bu zamana kadar solo takılmanızın bedeli olarak bu dönemde herkes gibi partylere ihtiyaç duyacaksınız. Ne yazıkki sahip olduğunuz party buffı damage absorb diğer oyuncularınkiler ile karşılaştırıldığında o kadar işlevli bir özellik değil. Ancak düsman geldiğinde gerçek gücünü ortaya koyabilecek bir party elemanısınız.

Eod b1f artık sizin için sıkıntı değil. Farm yaparak bu dönemin zorlu kısmı olan finansal sıkıntıları atlatabilirsiniz.

AoD sayesinde temple’da ilk bossu geçebilecek yapıdasınız. Buda legacy chest ve red key şansını önünüze açtığından, güzel droplar elde edebilirsiniz.

130-150lvl

Alan skilleriniz, critic gücünüz, 4snlik stun skiliniz ve absorbunuz ile mutantta herkesin yanında isteyeceği bir elemansınız. Her zamanki gibi düşman saldırılarına etkili cevap verebiliceksiniz.
Artık temple’da solo takılmak sizin için bir standart olacak. Fakat kedi bossu için hala erken.
Savaşlarda etkili bir eleman olmanıza rağmen bu dönemde daha çok temple’da geçirmekde fayda var.
140 lvlda absorb ile aod birleşimi sizlere ulus savaşlarında rakibi aldatmayı sağlayacaktır.

150-170LvL

Önceki döneme nazaran fazla bir değişim olmayacak. 160dan sonra magice dönebilirsiniz. Çünkü artık moblar değil bosslar konuşacak ve sword fs ile moblara karşı etkili olabileceksiniz(bkz:aoe)
Bu zamana kadar genelde yalnız takıldınız ama oyunun özellikle bu aşamasında bu zamana kadar geçirdiğiniz yalnız zamanlar size negatif yönleri ile dönücek. Yeni bir çevreye kendinizi kabul ettirmek zorundasınız. FS oyunu güzel kapatamayan karakterlerden

Şimdide EP2 Öncesi ve Sonrası Rank Up Gereksinimleri






Stat tablosu

alıntılar toplanıp birleştirilmiştir teker teker konulmuştur.

Etiketler:cabal online en iyi karakter cabal online karakterler cabal en iyi karakter cabal online karakter rehberi cabal online karakter secimi cabal karekterleri cabalda en iyi karakter cabal en güçlü karakter cabal online en iyi karakter hangisi cabal onlinede en zevkli char cabal karakter rehberi cabal karakter seçimi cabal online bl katana mı blade mi giyer CABAL FA 150 LVL STAT cabal online blade statları cabal online karakterler ve özellikleri gelir tablosu örneği boş cabal karakterler cabal online warrior skill rehberi cabal mission war guide görevi
Çevrimiçi: Çevrimiçi (İngilizce: online), bilgisayar sisteminde sunucuya bağlı ve çalışır durumda olma halidir.
Online Computer Library Center: OCLC Online Computer Library Center, Inc. (OCLC) (Türkçe: Çevrimiçi Bilgisayar Kütüphanesi Merkezi), kar amacı gütmeyen, üyelikli bir bilgisayar kütüphanesi hizmeti ve dünyadaki daha fazla bilgiye daha ucuza ulaşmayı hedefleyen bir araştırma kuruluşudur.
Çevrimiçi oyun: Bilgisayar ve bazı taşınabilir çoklu ortam aygıtları ile, bir ya da birden fazla kişinin, genel ağa (internet) bağlanarak bilgisayar oyunları oynanması paylaşımına "çevrim içi oyun" denir.
E-pazarlama: Web pazarlama, online pazarlama, e-pazarlama veya internet marketing ürün veya servislerin internet üzerinden pazarlanmasıdır.
Gameforge AG: Gameforge AG, Aralık 2003'te kuruldu.20'den fazla oyun ile 54 dilde hizmet vermektedir. Günümüzde dünya çapınca milyonlarca üyesi olan kuruluşlardandır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir